Veel gestelde vragen

Antwoorden op onze veelgestelde vragen vind je hier, onderverdeeld in de volgende onderwerpen:

Op reis

Moet ik de bagage zelf vervoeren of gaat er een bagageauto met de groepsreizen mee?
Bagage moet zelf op de motor worden meegenomen. De reisleider rijdt zelf ook op de motor. 

Is er bij de groepsreizen een motormonteur aanwezig die motorstoring kan verhelpen?
Nee niet een echte motormonteur, maar natuurlijk kan er veel onderweg worden opgelost met en door de reisleiding maar zeker ook door de andere deelnemers. Zorg altijd voor “Pech Onderweg” hulp van ANWB, KNMV of een dergelijke instantie. Verzeker je altijd voor Repatriëring.

Moet er als groep gereden worden of mag ik mijn eigen gang gaan?
Bij een groepsreis is iedereen geheel vrij om te doen en laten wat hij/zij wil. Er is maar één advies: zorg dat je op het eind van de dag aan het diner zit in het hotel. Geef je er de voorkeur aan om gewoon iemand te volgen dan kan dat. De reisleider gaat altijd rijden en je kan hem simpelweg volgen.

Gaan de GPS-routes tijdens een groepsreis altijd door?
In principe gaan de routes altijd door. Zeker wanneer je naar het volgende hotel moet rijden. Natuurlijk kan je in extreme gevallen de routes aanpassen. Bij heel slecht weer tijdens een “rondrit” zou de reisleider kunnen beslissen een rit aan te passen c.q. af te gelasten. Bijv. met mist.

Heb ik een paspoort nodig?
Je dient voor al onze reizen in het bezit te zijn van een geldig paspoort en/of ID-kaart. Vraag bij boeking na wat voor jouw reis van toepassing is. Reizigers die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten, dienen bij hun ambassade of consulaat te informeren naar de benodigde grensdocumenten. Je dient altijd zelf zorg te dragen dat je in het bezit bent van de juiste reisdocumenten.

Boeken

Ik wil een groep van minimaal 9 mensen boeken of ik heb een speciale wens. Hoe doe ik dat?
Voor groepen vanaf 9 personen verstrekt onze afdeling Groepsreizen graag een vrijblijvende offerte. Stuur je aanvraag via info@motoerit.nl of bel ons op 020-4621030

Is in de wet Kopen op Afstand genoemde bedenktijd ook bij vakantiereizen van toepassing?
Nee. De zogenoemde bedenktijd die in de wet Kopen op Afstand wordt vermeld is niet van toepassing op reizen die je via onze website of telefonisch bij ons boekt.

Wat betekent het als mijn boeking op aanvraag komt?
Het kan zijn dat een accommodatie op aanvraag is. Dit houdt in dat wij bij de accommodatieverschaffer na moeten gaan of de door jouw gewenste kamer beschikbaar is. Datzelfde geldt voor een eventuele overtocht of vlucht die gecontroleerd moet worden op beschikbaarheid. Hierover word je door onze reisspecialisten geïnformeerd. Wij maken je erop attent dat de boeking alleen kan worden geannuleerd wanneer de aanvraag niet akkoord wordt gegeven. Wanneer je de aanvraag tussentijds annuleert, zijn wij helaas genoodzaakt annuleringkosten door te berekenen.

Welke voorwaarden zijn op mijn boeking van toepassing?
Op al onze reizen zijn de Algemene Voorwaarden van Buro Scanbrit en ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Bekijk ze hier.

Ik heb bij Motoerit geboekt maar krijg een boekingsbevestiging van Buro Scanbrit?
Dat klopt! Buro Scanbrit heeft sinds 2019 de activiteiten van Motoerit overgenomen. Je reservering zal door Buro Scanbrit worden afgehandeld.

Betaling en reispapieren

Ben ik verzekerd tijdens mijn vakantie?
Wij adviseren een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Buro Scanbrit werkt samen met Unigarant. Meer informatie vind je op onze pagina Reisverzekering

De betaling moet gedaan worden aan een bank in Duitsland, klopt dat?
Ja, dat klopt. Omdat Buro Scanbrit onderdeel is van het internationaal opererende bedrijf Stena Line hebben wij een rekening bij de Svenska Handelsbanken in Frankfurt Duitsland. De meeste Nederlandse banken berekenen geen kosten door bij online betalingsopdrachten in Euro's naar Duitsland. 

Hoe kan ik mijn reis betalen?
Na boeking ontvang je van ons per e-mail een bevestiging van je reis. Bij Buro Scanbrit boek je zonder aanbetaling. Ca. 8 weken voor vertrek ontvang je een e-mail met daarin je toegang tot je persoonlijke pagina 'Mijn Buro Scanbrit' op de Buro Scanbrit website. In deze beveiligde omgeving kan je je boeking en factuur bekijken en direct via iDeal of Bancontact betalen. 

Het volledige bedrag moet uiterlijk 6 weken voor vertrek op onze bankrekening zijn bijgeschreven. Valt je vertrekdatum binnen 6 weken vanaf de boekingsdatum, dan dien je de gehele reissom per omgaande te voldoen.     

Hoe/wanneer ontvang ik mijn reispapieren?
Wanneer je betaling van de reissom is ontvangen, worden de reisbescheiden ca. 3 weken voor vertrek digitaal klaargezet op je persoonlijke ‘Mijn Buro Scanbrit’ pagina op de Buro Scanbrit website. Als je inlogt, kun je hier je reispapieren downloaden. 

Hoe worden de GPS-routes aangeleverd?
Je krijgt de GPS-routes verstrekt als .GPX bestand. Deze bestanden zijn geschikt voor alle gangbare GPS apparaten voor motoren, zoals de Garmin of TomTom. In principe gaan de routes van start vanuit een centraal punt. Het herberekenen voor de juiste kaartversie dien je zelf te doen. Mocht je hotel in een andere stad liggen dan moet je zelf de GPS-route aanpassen.

Algemeen

Brexit
Het proces naar uittreding van Groot-Brittannië en Noord-Ierland uit de EU (Brexit) heeft vooralsnog geen gevolgen voor vakantiegangers. Een geldig paspoort of identiteitskaart is voldoende en er is (nog) geen visum nodig. Reizen blijft voorlopig ook hetzelfde omdat Groot-Brittannië geen Schengenland is en er daarom nu ook al grenscontroles zijn.

Ik heb een klacht, bij wie kan ik terecht?
Je kan hiervoor terecht bij de afdeling Consumentenbelangen: Buro Scanbrit Afdeling Consumentenbelangen, Antwoordnummer 39236, 1090 VC Amsterdam. E-mail: info@buroscanbrit.nl. Of bel ons op 020-4021040.

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?
Kijk voor meer informatie bij onzeprivacyverklaring.

Wie is Buro Scanbrit?
Buro Scanbrit is dé vakantiespecialist naar Noordwest-Europa. In 2019 zijn Buro Scanbrit en Motoerit één bedrijf. Voor meer reizen door Noordwest-Europa bekijk de website van Buro Scanbrit

 

Motoerit Binnen 24 uur reactie
  Goede nacht, waar kunnen wij je mee helpen?